ILSAC-öljyn spesifikaatiot

ILSAC-öljyn spesifikaatiot

 

ILSAC, kansainvälinen voiteluaineiden standardointi- ja hyväksymiskomitea, perustettiin vuonna 1992 AAMA: n (American Automobile Manufacturers Association, DaimlerChrysler Corporation, Ford Motor Company ja General Motors Corporation edustajat) ja JAMA: n (Japanese Automobile Manufacturers Association) edustajien määrittelemään voiteluaineiden lupa- ja spesifikaatioparametrit. Yhdessä kolmikantajärjestelmän (API, SAE ja ASTM) kanssa perustettiin moottoriöljyn lisensointi- ja sertifiointijärjestelmä EOLCS. ILSAC-öljyillä on usein API-palvelusymboli,  mukaan lukien energiatehokas etiketti ja / tai API-sertifikaatti (Starburst).

ILSAC GF-1
ILSAC GF-1 -standardi osoittaa, että öljy täyttää sekä API SH: n että Energy Conserving II: n (EC-II) vaatimukset. Se luotiin vuonna 1990 ja täydennettiin vuonna 1992, ja siitä tuli vähimmäisvaatimus öljylle, jota käytetään amerikkalaisissa ja japanilaisissa autoissa.

ILSAC GF-2
ILSAC GF-2 korvasi GF-1: n vuonna 1996. Öljyn on täytettävä sekä API SJ- että EC-II-vaatimukset. GF-2-standardit vaativat 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40 ja 10W-50 moottoriöljyt tiukkojen fosforivaatimusten täyttämiseksi matalassa lämpötilassa käyttö, korkeassa lämpötilassa tapahtuvan saostumisen ja vaahtoamisen hallinnan vaatimukset.

ILSAC GF-3
ILSAC GF-3 -öljyn on täytettävä sekä API SL- että EC-II-vaatimukset. GF-3-standardilla on tiukemmat parametrit öljyn pitkäaikaisista vaikutuksista ajoneuvon pakojärjestelmään, parempaan polttoaineenkulutukseen ja parempaan haihtuvuuteen, kerrostumien hallintaan ja viskositeettiin. Standardi vaatii myös epäpuhtauksien vähemmän hajoamista öljyn käyttöiän aikana ja alhaisempaa öljynkulutusta.

ILSAC GF-4
ILSAC GF-4 on samanlainen kuin API SM -palveluluokka, mutta vaatii lisäsekvenssin VIB Fuel Economy Test (ASTM D6837).

ILSAC GF-5
Käyttöönotto lokakuussa 2011 ja vanhemmille ajoneuvoille, jotka on suunniteltu tarjoamaan mäntien ja turboahtimien korkeamman lämpötilan sadesuoja, tiukempi sedimenttien hallinta, parempi polttoaineenkulutus, parempi päästöjenrajoitusjärjestelmän yhteensopivuus, tiivisteiden yhteensopivuus ja etanolia sisältävien moottoreiden suojaus polttoaineille E85 asti.

ILSAC GF-6
ILSAC GF-6 -spesifikaatiota kehitetään parhaillaan ja se todennäköisesti jakautuu kahteen osamäärittelyyn. ILSAC GF-6A on täysin yhteensopiva ILSAC GF-5: n kanssa ylösalaisin, mutta tarjoaisi paremman polttoaineenkulutuksen, paremman moottorin suojauksen ja paremman suorituskyvyn säilyttäen samalla kestävyyden. ILSAC GF-6B tarjoaisi samanlaisen suorituskyvyn kuin ILSAC GF-5A, mutta sallisi matalamman viskositeetin öljyt, kuten 0W-16, hyödyntämällä uuden viskositeettiluokan SAE 16 polttoainetaloudellisia etuja. 

GF-6A - GF-6A-ominaisuuksiin kuuluu:

Yhteensopiva taaksepäin vanhempien moottoreiden kanssa
Parempi kestävyys LSPI: n lieventämiseksi
Hyvä polttoaineenkulutus mitattuna sarjan VIE- kannet SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 ja 10W-30 viskositeetilla
luokat XW For -20 min HTHS = 2,6; XW-30, min HTHS = 2,9

GF-6B - GF-6B -attribuutit sisältävät:

Ei yhteensopiva käänteisten vanhempien moottoreiden kanssa
Parempi kestävyys LSPI: n lieventämiseksi
Parempi polttoaineenkulutus mitattuna VIF-sekvenssillä
Sisältää vain visuaalisen kuvan SAE 0W-16, min HTHS = 2,3
Lisätietoja on osoitteessa gf-6.com.