täyssynteettinen. moottoriöljy Valvoline SynPower XL-III 5w-30 5L


53,80€
Toimitusaikaa kotiin 4-5tp
Lisää ostoskoriin
ID-numero: 407166
Koodi: SYNPOWER XL-III 5W30 5L
Brändi: Valvoline
https://i.ak24.ee/mf/medium/valvoline.jpg

Täyssynteettinen moottoriöljy uusimpiin Volkswagen-, Audi-, Skoda-, Seat- sekä BMW- ja MB-moottoreihin pidennetyille öljynvaihtoväleille > Pidentää dieselhiukkassuodattimen ja moottorin käyttöikää ja vähentää päästöjä > Erinomainen kulumissuoja ja hapettumiskestävyys

Suorituskyky/Luokitukset > SynPower XL III SAE 5W-30 ACEA C3, täyttää moottorin suojavaatimukset ACEA C2, sopii käytettäväksi kun vaatimustaso ACEA A3/B4, BMW LL-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504.00/507.00, voidaan käyttää kun vaatimus on: VW 501.01, 502.00, 503.01, 503.00, 506.00, 506.01

Toimitustapa

Nouto kaupan noutopisteeltä
Tallinn, Hundipea 5
0,00€
Toimituspäivä 21.03.2025
Kotiinkuljetus kuriiri
11,30€
Toimituspäivä 25.03.2025

Auton voitelujärjestelmä: yleiskatsaus, toiminnot ja huolto.

Auton voitelujärjestelmä: yleiskatsaus, toiminnot ja huolto. Auton voitelujärjestelmä on yksi tärkeimmistä moottorin osista, joka varmistaa sen sujuvan ja tehokkaan toiminnan. Moottorin voitelujärjestelmä auttaa pitämään liikkuvat osat voideltuina, estäen kulumista ja ylikuumenemista. Järjestelmän säännöllinen huolto ja ymmärtäminen on välttämätöntä vakavien vikojen estämiseksi ja moottorin käyttöiän pidentämiseksi. Auton voitelujärjestelmän toiminnot Voitelu: Moottorin liikkuvat osat, kuten männät, nokka-akselit ja kampiakselit, tarvitsevat jatkuvaa voitelua kitkan ja kulumisen vähentämiseksi. Jäähdytys: Voitelujärjestelmä auttaa poistamaan moottorin toiminnassa syntyvää ylimääräistä lämpöä ja ylläpitämään optimaalista käyttölämpötilaa. Puhdistus: Moottoriöljy kerää itseensä likaa, metallihiukkasia ja palamisjäämiä, jotka voivat haitata moottorin toimintaa. Korroosion ehkäisy: Moottoriöljy sisältää lisäaineita, jotka estävät korroosiota ja hapettumista metallipinnoilla. Tiivistys: Öljy auttaa tiivistämään männän ja sylinterin väliset raot moottorin optimaalisen paineen varmistamiseksi. Auton voitelujärjestelmän pääkomponentit 1. Öljypohja (öljysäiliö) Sijaitsee moottorin alaosassa ja toimii öljysäiliönä. Öljypohja kerää öljyn, kun se valuu takaisin moottorista. 2. Öljypumppu Pumpun tehtävänä on kierrättää öljyä järjestelmässä, jotta se saavuttaa kaikki voitelua tarvitsevat osat. Suurimmassa osassa autoja käytetään hammaspyörä- tai siipipumppujärjestelmää, joka takaa jatkuvan ja tasaisen öljynpaineen. 3. Öljynsuodatin Poistaa öljystä epäpuhtaudet ja hiukkaset, estäen niiden pääsyn moottoriin. Öljynsuodatin tulisi vaihtaa aina öljynvaihdon yhteydessä. 4. Öljynpaineanturi Seuraa öljynpainetta moottorin käynnissä ollessa ja varoittaa, jos paine laskee alle sallitun tason. Öljynpaineen lasku voi viitata öljyvuotoihin, tukkeutuneeseen suodattimeen tai öljypumpun vikaan. 5. Öljykanavat Moottorin sisäiset kanavat, joiden kautta öljy saavuttaa voitelua tarvitsevat osat. Tukkeutuneet kanavat voivat aiheuttaa voiteluongelmia ja moottorivaurioita. 6. Jäähdytysjärjestelmä (tarvittaessa) Joissakin ajoneuvoissa on öljynjäähdytin, joka auttaa pitämään öljyn lämpötilan alhaisena, erityisesti suuritehoisissa moottoreissa. Voitelujärjestelmän tyypit Märkäsumppujärjestelmä (wet sump): ... Lue lisää

Auton moottorin huuhtelu ennen öljynvaihtoa

Auton moottorin huuhtelu ennen öljynvaihtoa Moottorin huollon yksi tärkeimmistä osa-alueista on moottorin huuhtelu. Se pitää moottorin toiminnan sujuvana poistamalla haitalliset kertymät. Tämä voi puolestaan pidentää moottorin käyttöikää ja vähentää kalliiden korjausten riskiä. Lisäksi puhdas moottori toimii tehokkaammin, mikä parantaa polttoainetaloutta ja vähentää huomattavasti päästöjä. Mutta mitä moottorin huuhtelu tarkoittaa? Mitkä ovat sen hyödyt? Miten se suoritetaan? Tämä lyhyt opas antaa vastaukset näihin kysymyksiin. ... Lue lisää

ACEA C6 - dieselmoottoriöljyn luokitus/spesifikaatio (vuodesta 2022 alkaen)

ACEA C6 - dieselmoottoriöljyn luokitus/spesifikaatio (vuodesta 2022 alkaen) ACEA C6 - Low SAPS (alhainen sulfaattituhka-, fosfori- ja rikkipitoisuus) dieselmoottoriöljyn spesifikaatio vuodesta 2022 alkaen ... Lue lisää