Artikkelit
Jarrulevyjen ja jarrupalojen vaihto
Jarrupalat ovat osa autoissa käytettyjä levyjarruja. Jarrupalat koostuvat teräksistä tukilevyistä, joiden kitkamateriaali on sidottu levyjarrun jarrulevyä päin olevaan pintaan.
...
Lue lisää
Eniten myydyt ja suosituimmat kesärengasmallit 2024
1. TRIANGLE SPORTEX TH201
Erittäin suorituskykyinen (UHP) kesärengas, epäsymmetrinen kulutuspintakuvio, henkilöautoille. Triangle Sportex TH201 erottuu erittäin turvallisesti sekä kuivilla että märillä teillä.
Epäsymmetrinen kulutuspinta
Optimoitu lohkon asettelu
Uusi kumiseos
Kolme keskeistä uraa veden ohjaamiseksi pois
...
Lue lisää
Kesärenkaat ja miten valita
Renkaiden vaihtopäätös tulee tehdä ajoneuvon käyttöolosuhteiden perusteella, sillä sesonkiajan ulkopuolella sää voi olla epävakaa ja lämpötila voi vaihdella merkittävästi päivällä ja yöllä. Siksi, jos käytät ajoneuvoa pääasiassa aamulla ja illalla, älä kiirehdi asentamaan kesärenkaita. On parempi odottaa, kunnes vuorokauden keskilämpötila saavuttaa 5-7 °C ja tasaantuu.
...
Lue lisää
Mitkä lamellirenkaat valita autoosi
Autoon talveksi lamellirenkaita valittaessa kannattaa huomioida, että renkaassa on merkintä M+S (mud & lumi) ja kolmen vuorenhuippu symboli (kuva 1), lisäksi suositellaan lisäämään uusi, joka otettiin käyttöön vasta 1.5.2021, jäinen vuorenhuippumerkki (Ice grip - kuva 2). Jäisen vuoren huipun merkki kertoo, että kyseessä on erityisesti Pohjoismaiden ankaraan ilmastoon suunniteltu rengas.
...
Lue lisää
Kannattaako kesäajoon valita lamellirengas vai kesärengas?
Talvirenkaat, mukaan lukien kitkarenkaat, on valmistettu pehmeämmästä kumisekoituksesta, jonka joustavuus kasvaa merkittävästi joutuessaan kosketuksiin kuuman asfaltin kanssa. Tästä johtuen pito alenee, kulutuspinnan kuluminen kiihtyy, sen puhkeamisriski esteen yli ajettaessa kasvaa ja jarrutusmatka pitenee. Lisäksi liiallinen renkaiden pehmeys vaikuttaa auton ajovakauteen. Siksi kesärenkaiden valmistuksessa käytetään jäykempää seosta, jossa on vähemmän piipolymeerejä.
...
Lue lisää
Kuinka valita lautasleikkuria?
Onko sinulla vaikeuksia päättää, minkä lautasleikkurin tarvitset käsillä olevaan tehtävään? Olemme koonneet tämän oppaan auttaaksemme sinua päättämään, minkä levyleikkurin ostat. Lautasleikkuria kutsutaan myös kulmahiomakoneeksi, jotkut käyttävät myös sanaa relakas.
Lautasleikkuri on paras työkalu niille, jotka haluavat tosissaan hioa, leikata tai kiillottaa.
...
Lue lisää
API-määritykset moottoriöljyille
API eli American Petroleum Institute on Yhdysvaltojen suurin öljy- ja maakaasuteollisuuden kauppajärjestö. Se väittää edustavansa lähes 600:ta yritystä, jotka osallistuvat tuotantoon, jalostukseen, markkinointiin ja moniin muihin öljyteollisuuden osa-alueisiin.
...
Lue lisää
Mikä vahvistin valita auton subwooferiksi tai bassokaiuttimeksi?
Vahvistimen lisääminen autoon ei vain lisää äänentoistoa, vaan myös lisää musiikin yksityiskohtia ja laatua tuoden esiin kaiuttimien täyden potentiaalin. Jos harkitset auton äänikokemuksen parantamista vahvistimella, tässä on muutamia asioita, jotka on otettava huomioon, kun ostat oikean istuvuuden.
1. Vahvistimen yhteensopivuus autostereosi kanssa
...
Lue lisää
Uusi rengasmerkintä pohjoismaiseen talveen!
Jääpitomerkintä on ollut käytössä Euroopan unionissa 1.5.2021 alkaen. Jäisen vuorenhuipun-merkki (jääpitomerkintä) osoittaa, että rengas on läpäissyt jääpitotestin ja sopii pohjoismaisiin talviolosuhteisiin (myös Viroon ja Suomeen) .
...
Lue lisää
Kesärenkaiden valinnan vinkit
Renkaiden vaihtopäätös tulee tehdä ajoneuvon käyttöolosuhteiden perusteella, sillä sesonkiajan ulkopuolella sää voi olla epävakaa ja lämpötila voi vaihdella merkittävästi päivällä ja yöllä. Siksi, jos käytät ajoneuvoa pääasiassa aamulla ja illalla, älä kiirehdi asentamaan kesärenkaita. On parempi odottaa, kunnes vuorokauden keskilämpötila saavuttaa 5-7 °C ja tasaantuu.
...
Lue lisää
2022 uudet kesärengasmallit
1. Continental Conti UltraContact
Continental esittelee UltraContact-kesärenkaan, jolla on erittäin pitkä käyttöikä ja joka täyttää niin tutut turvallisuusvaatimukset kuin muuttuvan yhteiskunnan trendit. Renkaaseen on suunniteltu uusi seos ja kulutuspinta siten, että kilometrimäärät ja maksimaalinen kestävyys yhdistyvät turvallisiin ajo-ominaisuuksiin, alhaiseen vierintävastukseen ja matalaan melutasoon.
...
Lue lisää
Akkutyypit
1. Lyijyhappoakku (tavallinen tai perinteinen akku).
Tunnetaan myös nimellä nesteakku (wet battery) tai upotettu akku (Flooded Technology). Se on yleisin akkutyyppi. Rikkihappoliuoksesta koostuva nestemäinen elektrolyytti peittää kaikki akun sisäosat. Esimerkiksi VARTA nesteakuissa on suljettu rakenne, joten ne eivät vuoda. Yleisesti lyijyhappoakut ovat huoltovapaita, tämä tarkoittaa, että niihin ei tarvitse, koko käyttöiän aikana, lisätä tislattua vettä, mutta on myös akkuja jossa on korkit ja joihin on tarvittaessa lisättävä vettä. Lyijyhappoakku ei kestä kallistusta koska silloin happo pääsee vuotamaan.
...
Lue lisää
Volkswagen Longlife - öljyt, joilla on pitkä öljynvaihtoväli
Volkswagen LongLife pitkät öljynvaihtovälit
LongLife- huoltotiloja kutsutaan, koska huoltovälejä ei ole asetettu, ja öljynvaihtopalvelua tarvitaan 14 500 km tai 12 kuukauden jälkeen (kumpi tulee ensin). .
Longlife-öljyä voidaan käyttää enintään 32 000 km tai 24 kuukautta (kumpi tulee ensin).
Tämän LongLife-huoltotilan tekee mahdolliseksi uusi Volkswagen-moottori, jossa on uusin teknisesti edistynyt LongLife-öljy. Nämä moottorit käyttävät sisäänrakennettuja antureita, jotka seuraavat jatkuvasti öljyn laatua.
Sinun valintasi
Kaikki uudet Volkswagen-autot (paitsi Fox) valmistetaan LongLife-tilassa. Autosi on tietysti varustettu myös käytettäväksi aika / matkatilassa - normaalitilassa (aika ja etäisyys), jolloin öljy on vaihdettava noin 14 500 km tai 12 kuukauden kuluttua (kumpi tulee ensin).
Mitä LongLife-palvelu voi merkitä sinulle
• Vähemmän vierailuja vähittäiskauppiaille tai korjaamoille.
• Pienemmät käyttökustannukset.
• Vähemmän öljyjätettä, ympäristöhyötyjä.
• Polttoainetalous.
Mikä on LongLife III -öljy?
LongLife-öljy on korkealaatuinen, täysin synteettinen öljy, jolla on korkeampi ikääntymisen kestävyys
korkeampi lämpötilan kestävyys. Kun LongLife-palvelu otettiin ensimmäisen kerran käyttöön, sen viskositeetti oli 0W-30, mikä vastaa Volkswagenin bensiinimoottoristandardeja 503 00 ja dieselmoottoristandardeja 506 00 ja myöhemmin 506 01. Uusien henkilöautojen päästörajojen käyttöönotto vuonna 2005 sen LongLife-eritelmät 504 00 bensiinimoottorille ja 507 00 dieselmoottorille. LongLife-öljyillä, joiden koostumus on 504 00507 00, on nyt SAE 5W-30 -viskositeetti. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta nämä uudet tekniset tiedot korvaavat
aiemmat 503 00/506 00/506 01 -määritykset. Uusien eritelmien mukaiset öljyt ovat
on suunniteltu toimimaan uusimpien päästöjenrajoituslaitteiden, kuten dieselhiukkassuodattimien (DPF) kanssa. Öljyn käyttö, joka täyttää vain edelliset LongLife-määritykset, voi puolittaa DPF-suodattimen käyttöiän.
Mikä on LongLife IV -öljy?
508,00
Bensiinimoottoriöljy, joka vaatii 0w20-viskositeetin, polttoainetehokas öljy pitkäikäisillä lisäaineilla. VW / Audi 2.0 TFSI 140 kW moottorit.
509,00
Dieselmoottoriöljy, joka vaatii 0w20-viskositeetin, polttoainetehokas öljy pitkäikäisillä lisäaineilla. VW / Audi 3.0 TDI CR 160 kW moottorit.
Tärkeä muistiinpano
DPF: n käyttöiän maksimoimiseksi kaikkien DPF: llä varustettujen Volkswagen-ajoneuvojen (lukuun ottamatta ennen vuotta 2006 valmistettuja R5- ja V10-moottoreita) on käytettävä uutta öljyä 507 00 vastaavaa moottoriöljyä.
LongLife-tila
Jotta LongLife-huoltotilasta saat kaiken irti, auton tulisi yleensä täyttää seuraavat olosuhteet:
• Pääasiassa pidemmät matkat
• Rajoitettu määrä kylmäkäynnistyksiä, moottoria pidetään käyttölämpötilassa pitkiä aikoja.
• Päivittäinen mittarilukema n. 40 km.
• Tasainen vauhti.
• Ajoneuvoa käytetään säännöllisesti.
Aika / etäisyys -tila - Normaali tila (Aika ja etäisyys)
Jos autoa ajetaan alla luetellulla tyylillä, voi olla tarkoituksenmukaisempaa valita normaalitila.
• Äärimmäisen epätaloudellinen ajotapa, ts. Jatkuva suurin kiihtyvyys.
...
Lue lisää
Selitykset ACEA-öljylaaduista
ACEA - Euroopan autovalmistajien yhdistys (Ranskan Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) Sen jäseniä ovat: [1] BMW, DAF, Daimler AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Europe, Ferrari, Honda, Hyundai Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Opel Group, PSA Peugeot Citroën, Renault, Toyota Europe, Volkswagen Group, Volvo Autot ja Volvo-konserni.
Yksi ACEA: n työn pääalueista on ollut nelitahtimoottoriöljyjen luokkien luokittelu,
joka määrittelee ACEA-moottoriöljyjen tekniset tiedot. Sarjat päivitetään yleensä muutaman vuoden välein, jotta ne sisältävät moottorin ja voitelutekniikan uusimman kehityksen. ACEA itse ei hyväksy öljyjä, he asettavat standardit ja öljyntuottajat voivat esittää tuotteilleen suorituskykyvaatimuksia, jos ne täyttävät asiaankuuluvat vaatimukset.
ACEA-öljylaadut:
A / B: Bensiini- ja B-dieselmoottoriöljyt, joilla on korkea SAPS-taso (SAPS - sulfaattituhka-, fosfori- ja rikkipitoisuus öljyssä).
ACEA A1 / B1luokka on poistettu ACEA 2016 -öljysekvensseillä. ACEA 2012: sta lähtien: Vakaa, korkealaatuinen öljy käytettäväksi pidempien tyhjennysvälien bensiinimoottoreissa sekä henkilöautojen ja pikkubussien dieselmoottoreissa, joka on erityisesti suunniteltu käytettäväksi matalan kitkan, matalan viskositeetin öljyissä, joissa on korkea lämpötila / suuri leikkausviskositeetti 2,6 mPa * s ja kaikkien muiden viskositeettiluokkien 2,9-3,5 mPa.s. Nämä öljyt eivät sovellu käytettäväksi joissakin moottoreissa. Jos olet epävarma, lue käyttöohje tai käyttöopas.
ACEA A3 / B3vakaa, luokan vakaa moottoriöljy, joka on tarkoitettu käytettäväksi bensiini- ja dieselmoottoreilla varustetuissa henkilöautoissa ja pikkubusseissa ja / tai moottorin valmistajan määrittelemää pidempää öljynvaihtoväliä käytettäessä ja / tai matalan viskositeetin öljyjen ja / tai ympärivuotiseen käyttöön tai raskaat olosuhteet, jos molemmat on määritelty. Vakaa
ACEA A3 / B4 -luokan vakaa moottoriöljy käytettäväksi henkilöautoissa ja kevyissä bensiini- ja dieselmoottoreissa, mutta sopii myös kappaleessa A3 / B3 kuvattuihin sovelluksiin.
ACEA A5 / B5Vakaa, luokan vakaa moottoriöljy pidempiä öljynvaihtovälejä varten henkilöautoissa ja kevyt bensiini- ja dieselmoottoreita matalan viskositeetin öljyille, joiden HTHS-viskositeetti on 2,9-3,5 mPa * s. Nämä öljyt eivät sovellu käytettäväksi tietyissä moottoreissa - jos olet epävarma, lue alkuperäisen laitteen valmistajan käsikirja.
C: Katalyytin kanssa yhteensopivat öljyt
Huom. Nämä öljyt pidentävät DPF (diesel-nokisuodatin) / GPF (bensiini-nokisuodatin) ja TWC-kolmisuuntaisen katalysaattorin (bensiinimoottori-katalysaattori) käyttöikää ja ylläpitävät ajoneuvon polttoainetaloutta.
Varoitus: Jotkin näistä luokista eivät välttämättä sovi tietyille moottorityypeille - epäselvissä tapauksissa tutustu alkuperäisen laitteen valmistajan käsikirjaan.
ACEA-luokan C öljyjä ei saa vaihtaa keskenään käyttötarkoituksesta riippuen. esimerkiksi. ACEA C1 -moottoriöljyä ei voida käyttää, jos valmistaja on määrittänyt ACEA C3 -öljyn, koska C1: llä on pienempi vaatimus sulfatoitua tuhkaa kuin C3-öljyä.
Vastaavasti ACEA C3 -moottoriöljyä ei voida käyttää, jos tarvitaan ACEA C1: tä, koska se voi aiheuttaa ongelmia jälkikäsittelyjärjestelmässä, kuten DPF: t tai katalyytit.
ACEA C1Vakaa matala SAPS - matala SAPS tai vähän tuhkaa (öljy, joka sisältää minimaalisesti sulfatoitua tuhkaa, fosforia ja rikkiä) moottoriöljy käytettäväksi katalysaattorina yhteensopivana öljynä pidennetyillä öljynvaihtoväleillä kaikentyyppisille moderneille pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmille ja korkealle suorituskyky Bensiini- ja dieselmoottorit, jotka on suunniteltu käytettäväksi matalan viskositeetin öljyjen kanssa, joiden HTHS-viskositeetti on vähintään 2,9 mPa * s.
Öljynostohuomautus:
C1-öljyn tiedetään yleisesti soveltuvan dieselmoottoreihin, jotka on varustettu dieselhiukkassuodattimilla (DPF). Nämä öljyt pidentävät dieselhiukkassuodattimien käyttöikää ja tarjoavat polttoainetaloutta.
Varoitus: Näillä öljyillä on alhaisimmat SAPS-raja-arvot, eivätkä ne välttämättä sovi käytettäväksi joissakin moottoreissa. Jos et ole varma, onko autossasi DPF-suodatin, tai jos epäilet, sopiiko alhainen SAPS-taso moottorillesi, katso aina autosi käyttöopasta. Vakaa, keskisuuri SAPS-moottoriöljy
ACEA C2 , käytettäväksi katalysaattorina yhteensopivana öljynä pidennetyllä öljynvaihtovälillä kaikentyyppisille nykyaikaisille pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmille ja korkean suorituskyvyn henkilöautoille ja pakettiautoille, joissa on HT: n minimiviskositeetti viskositeetti on 2,9 mPa * s.
Öljyn ostoilmoitus:
C2-moottoriöljyn tiedetään yleisesti soveltuvan dieselmoottoreihin, jotka on varustettu dieselhiukkassuodattimilla (DPF), joka on hyvin samanlainen kuin ACEA C1, mutta hieman korkeammalla SAPS-rajalla. ACEA C2 on suunniteltu korkean suorituskyvyn dieselmoottoreille, jotka vaativat matalan kitkan ja matalan viskositeetin öljyä. Vakaa, keskisuuri SAPS-moottoriöljy
ACEA C3 , käytettäväksi katalysaattorina yhteensopivana öljynä pidennetyillä öljynvaihtoväleillä ajoneuvoissa, joissa on kaikentyyppiset modernit pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmät, sekä korkean suorituskyvyn henkilö- ja kevyet kuorma-autot, jotka on suunniteltu bensiini- ja dieselmoottoreille. HTHS: n viskositeetti on 3,5 mPa * s.
Öljyn ostoilmoitus:
C3-moottoriöljyn tiedetään yleisesti soveltuvan dieselhiukkassuodattimilla (DPF) varustettuihin dieselmoottoreihin. Hyvin samanlainen kuin C2, mutta ilman polttoainetaloutta koskevia vaatimuksia. Täyttävät usein BMW- ja DaimlerChrysler-dieselautojen vaatimukset. ACEA C3 -öljyt eivät välttämättä sovi käytettäväksi joissakin moottoreissa.
ACEA C4 matala SAPS-vakaa pysyvä moottoriöljy käytettäväksi katalysaattorina yhteensopivana öljynä pidennetyillä öljynvaihtoväleillä ajoneuvoissa, joissa on kaikentyyppiset modernit pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmät, ja korkean suorituskyvyn henkilöautoissa ja kevyissä kuorma-autoissa, jotka on suunniteltu käytettäviksi bensiini- ja dieselpolttoaineiden kanssa, HTHS: n viskositeetti on 3,5 mPa * s.
Öljyn ostoilmoitus:
C4-öljyn tiedetään yleensä olevan korkein erittely dieselmoottoriöljyille ajoneuvoissa, joissa on dieselhiukkassuodattimet (DPF) ja bensiinin kolmitie-katalysaattorit (TWC). Tämän spesifikaation mukaiset öljyt tarjoavat pidemmän käyttöiän DPF: lle ja TWC: lle ja tarjoavat polttoainetalousetuja.
ACEA C5Vakaa, keskitasoinen SAPS-moottoriöljy entistä parempaan polttoainetalouteen, käytettäväksi katalysaattoriöljynä pidennetyillä öljynvaihtoväleillä ajoneuvoissa, joissa on kaikentyyppiset modernit pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmät, ja korkean suorituskyvyn henkilöautoissa öljyjen käyttöä varten HTHS-viskositeetti 2,6 mPa * s.
...
Lue lisää
Tietoa maalauksesta ja maaleista
Yleistä ja usein kysyttyjä kysymyksiä maalaamisesta ja ruiskumaaleista. Artikkeli sisältää tietoja Motip-Duplicolor -tuotteista, tiedot muista tuotemerkeistä voivat poiketa tämän artikkelin tiedoista tuotteesta riippuen.
Kuinka erilaiset ovat värien ominaisuudet?
Kaikki maalit ( akryyli- , nitro- , synteettinen hartsipohjainen , vesipohjainen maali ) voidaan maalata synteettisellä maalilla.
Synteettinen hartsipohjainen maali voidaan maalata vain synteettisellä hartsimaalilla. Akryylimaalia ja / tai nitroyhdistelmää ei voida maalata synteettisellä hartsimaalilla. Yhteensopimattomuussyistä tämä toisi värin "ylös".
Kuinka akryyli-, nitro- ja synteettiset hartsimaalit eroavat toisistaan? Mikä väri sopii minulle?
Akryyli- ja nitroyhdistetyt maalit eroavat ensisijaisesti nopeammasta kuivumisajasta ja kovemmista pinnoista. Siksi tällaisia maaleja käytetään pääasiassa autoteollisuudessa.
Synteettistä hartsimaalia (= alkydihartsia) on helpompi käyttää "kokemattomille maalareille", koska maali kuivuu hitaammin eikä siksi näkyviä siirtymiä tapahdu, kun ruiskutus aloitetaan uudelleen. Tämä on etu, varsinkin kun ruiskutetaan suurempia pintoja (esim. Pöytätasot, vaatekaapin etuosat).
Kuinka saada täydellinen maalikerros polystyreenille?
Maalit, ts. Myös maaliaerosolit, sisältävät yleensä liuottimia, jotka hyökkäävät polystyreeniin ja saavat sen hiukkaset erottumaan. Yksi poikkeus on vesipohjaiset maalit ( DUPLI-COLOR AQUA). Niitä voidaan levittää polystyreeniin epäröimättä.
DUPLI-COLOR-sarja sisältää erityisen värivalikoiman nimeltä "Deco Matt". Nämä maalit sisältävät erityisen liuottimen, joka ei hyökkää polystyreenipintaan.
Jos käytetään erityistä DUPLI-COLOR-polystyreenipohjamaalia, polystyreenituote voidaan sitten päällystää millä tahansa liuotinpohjaisella maalilla. Tärkeä huomautus: pohjamaalin on peitettävä kokonaan polystyreenin koko pinta, jotta se erottuu seuraavasta maalikerroksesta.
Mitä tulee ottaa huomioon kovaa muovia maalattaessa?
Synteettiset aineet ovat herkkiä liuottimille ja reagoivat voimakkaasti lämpötilan vaihteluihin (joustavuus). Lisäksi niillä on erittäin sileä pinta, johon maali ei tartu. Siksi esikäsittely muovipohjamaalilla on yksinomaan välttämätöntä . Tämä pohjamaali muodostaa sillan muovialustan ja sitä seuraavan maalikerroksen välille.
Mikä on tärkeää huomioida kuivumisaikatiedoissa?
Kuivumisaika on saatavana tämän verkkosivuston asiaankuuluvasta tuotetietolomakkeesta. Kuivumisajat riippuvat aina ympäristön lämpötilasta ja kosteudesta sekä maalin paksuudesta.
Pölykuiva -> Maalikerros on kuivunut, joten pölyhiukkaset eivät enää pysty kapseloimaan maalia.
Kosketuskuiva -> maali ei ole vielä kovettunut ja muuttunut joustavaksi; sitä voidaan kuitenkin koskettaa.
Toimiva -> maali voidaan hioa ja päällystää.
Hyvin kuiva / kovettunut -> Maali on saavuttanut suurimman lopullisen kovuuden.
Mitkä sääolosuhteet sopivat aerosolimaalaukseen?
Tietenkin kuivalla säällä ja / tai tuulelta suojatussa kuivassa ympäristössä. Purkin tulee olla huoneenlämmössä. Optimaaliset tulokset saavutetaan ympäristön lämpötilassa välillä + 15 ° C - 25 ° C. Kosteus ei saa ylittää 60%; muuten kuivumisaika pidentyisi huomattavasti.
...
Lue lisää
RAL-värikartta
RAL-väristandardia hallinnoi RAL Deutsches Institut für Gütesicherung und Kennzeichnung. "RAL" on lyhenne sanoista "Reichs-Ausschuß für Lieferbedingungen und Gütesicherung".
...
Lue lisää
ADAC kesärengas testi 2017.
Sijainti
Malli
Pisteet
1
Pirelli Cinturato P1 Verde
73
2
Bridgestone Turanza T001
72
3
Continental ContiPremiumContact 5
75
4
Goodyear EfficientGrip Performance
72
5
Esa-Tecar Spirit 5 HP 1
50
6
Dunlop Sport BluResponse
72
7
Nokian Line
62
8
Vredestein Sportrac 5
64
9
Aeolus PrecisionAce 2 AH03
52
10
Kumho Ecowing ES01 KH27
59
11
Michelin Energy Saver+
80
12
Sava Intensa HP
59
13
Semperit Comfort-Life 2
66
14
Hankook Ventus Prime 3 K125
63
15
Maxxis Premitra HP5
60
16
GT Radial Champiro FE1
58
...
Lue lisää
Värikalvo Kolor Dip nyt saatavilla!
Vinyl Coating erityinen irrotettava värikalvo, suojakalvo erilaisten pintojen väliaikaiseksi tai pysvyaksi kattamiseksi. sopii käytöksi sileillä ja ei-imukykyisillä pinnoilla, esimerkiksi metalli-, alumiini-, muovi-, lasi- ja kaikki 2K maalatut pinnat. Myöhempia maalikerroksen vammoja on helppo parantaa, maalatakseen uudelleen vaurioitunut pinnan.
...
Lue lisää
UUTUUS 2016! PIRELLI CINTURATO WINTER
Pirellin uusi kitkarengas: Cinturato WINTER - pitkän matkan segmenttin, talvirengas. Korkeimman tason teknologian avulla on saavutettu maksimaalisen turvallisuuden ja valvonnan kaikissa talviolosuhteissa.
...
Lue lisää
ADAC kesärengas testi 2015.
2015 kesärengas testi. Saksalainen järjestö ADAC suoritti 205/55 R16 kesärenkaiden testejä, joiden tulokset ovat täällä. Tällä kertaa on testattu myös alhaisella vierintävastuksella ECO renkaita.
1st: Michelin Primacy 3
...
Lue lisää
SMT² Synteettinen nestemäinen moottorin käyttöikään pidentäjä
SMT² Synteettinen nestemäinen moottorin käyttöikään pidentäjä (toisen sukupolven metallin hoitoaine).
Suunniteltu nostamaan moottorin kestävyyttä ja joustavuutta, estää metallin liiallisen hankauksen. Lisää kapasiteettia, pidentää moottorin elämää, parantaa kylmäkäynnistystä. Vähentämällä korjauskustannukset, polttoaineen kulutus laskee. Se ei ole myrkyllinen eikä haittaa ympäristölle. Sekoittamalla kaikkien tunnettujen voiteluaineiden ja nesteiden kanssa ei muuta SMT² niiden ominaisuuksia. Käyttäen SMT-tä autoissa, jotka käyttävät tavallista öljyjä, on mahdollista parantaa moottorin ja vaihteiston työtä, voi saavuttaa extra-luokan autojen suorituskyvyn. Johtuen korkeasta tehokkuudesta SMT² kerää suosiota ei vain auton omistajalle, mutta myös yritykset, jotka käyttävät monen tonnin koneita. Laboratoriokokeet osoittivat, että tavanomaisten voiteluaineiden kanssa SMT² vähentää polttoaineen kulutusta jopa 10% ja CO-ta 7-10%. Sopii käytettäväksi kaikenlaisten moottorin ja vaihdeöljyjen kanssa.
Soveltuvuus:
...
Lue lisää
Autopolttimot
Bosch-autopolttimot
Käyttötarkoitukset
Kuvassa näkyy, mitä polttimoita voidaan yleensä käyttää ajoneuvon eri osissa.
...
Lue lisää