YATO YT-0674 universaalinen tyhjiöpumppu 22 sarja

41,10€
Toimitusaikaa kotiin 3-4tp
Lisää ostoskoriin
ID-numero: 513942
Koodi: YT-0674 YATO
Brändi: YATO
https://i.ak24.ee/mf/medium/yato.jpg
Tyhjiöpumppu on autojen ja tekniikan järjestelmien diagnosointiin käytettävä monitoimilaite, jonka toiminta perustuu paineeseen tai alipaineeseen. Se on varustettu lisävarusteilla, jotka mahdollistavat käytön lähes kaikissa moottoreissa tai järjestelmissä.

YT-0674 pumppu on varustettu kytkimellä, joka asennosta riippuen mahdollistaa alipaineen tai paineen muodostamisen.
Kytkimen siirtäminen pumpun ulostuloa kohti johtaa tyhjiön syntymiseen pumppauksen aikana. Kahvaan päin siirretty kytkin aiheuttaa paineen muodostumisen pumppauksen aikana.

Mittausalue: -1 - 3 bar
Käyttötarkoitus / Käyttötarkoitus
Pumpun avulla voit suorittaa diagnostiikkaa, mm. seuraavat järjestelmät ja järjestelmät:

Tietokoneistetut moottorin ohjauslaitteet:
- Barometrinen paineanturi (BARO)
- PVC-järjestelmä
- pakokaasun kierrätys (EGR)
- paksukalvopaineanturit (MAP)

Sytytyksen ohjauslaitteet:
- negatiivinen sytytys
- Viiveventtiili: SDV, RCV

Jarrutusjärjestelmä:
-klassiset jarrut
-ABS jarrut
- ilmajarrut
- Jarruvaijerit
- jarrutehostin

Muut järjestelmät:
- ilmastointi
- vakionopeudensäädin
- polttoainesäiliö ja polttoainejärjestelmä
- tyhjiö oven sulkemisjärjestelmä
Kuinka käyttää
Pakokaasun kierrätysjärjestelmän (EGR) diagnostiikka
EGR-järjestelmän venttiili on esimerkki alipaineella toimivasta venttiilistä. Tyhjiön puuttuessa venttiili on kiinni ja pakokaasut eivät pääse ulos venttiilistä. Jos alipaine kohdistetaan venttiiliin, se avataan, jolloin pakokaasut kierrätetään.

Paksukalvopaineanturien (MAP) diagnostiikka
• Kokoa pumppu ja säiliöjärjestelmä, kuten jarrusatulan ilmauksen tapauksessa, ja yhdistä sitten anturin alipaineliitäntään.
• paina pumpun vipua, kunnes neula näyttää -0,5 bar. Lopeta pumppaus ja tarkkaile osoitinta, sen tulee olla paikallaan. Jos osoitin liikkuu, tämä tarkoittaa MAP-anturin vaurioitumista.
• Käytön aikana MAP-anturi lähettää palautesignaaleja ohjaustietokoneelle. Signaalin taajuus on 85 Hz - 160 Hz riippuen alipainetasosta. Taajuusmittari on välttämätön taajuuden mittaamiseen, se tulee kytkeä anturin ja mittarin ohjeiden mukaisesti.

Jarrusatuoiden ilmaus.
• Varmista, että jarrujärjestelmän paisuntasäiliö on täytetty nesteellä nimellistilavuuteen asti.
• Vedä ilmaa seuraavassa järjestyksessä:
- pääsylinteri, jos siinä on ilmausventtiili
- jarrusatulat järjestyksessä lähimmästä pääsylinteristä kaukaisimpaan
• Liitä lyhyt letku pumpun säiliön kannen pohjassa olevaan liitäntään.
• Sulje pumpun säiliö kannella.
• Liitä pitkät joustavat letkut kannen liitäntöihin. Yhden pitkän letkun pää tulee liittää pumppuun ja toinen jarrusatulan ilmausventtiiliin (satulaan). Käytä tarvittaessa sovitinta.
• paina pumpun vipua 10 - 15 kertaa alipaineen luomiseksi pumpun säiliöön.
• Kierrä ilmausventtiiliä auki 1/4 - 1/2 kierrosta niin, että pumpun säiliö täyttyy nesteellä noin 5 cm:n korkeudelle. Kiristä ilmausventtiili.
• Irrota pumpun letku ilmausventtiilistä, ilmaustoimenpiteet on suoritettu.
• Ennen kuin toistat ilmaustoimenpiteen seuraavassa puristimessa, tyhjennä pumpun säiliö jarrunesteestä ja lisää jarrunesteen tasoa jarrujärjestelmässä nimellistasolle.