YATO YT-7300 painemittari, kartioadapteri, paineen mittaamiseen bensiinimoottoreissa

18,30€
Toimitusaikaa kotiin 3-4tp
Lisää ostoskoriin
ID-numero: 521345
Koodi: YT-7300 YATO
Brändi: YATO
https://i.ak24.ee/mf/medium/yato.jpg
[bar]: 21

sopii kaikentyyppisille sytytystulppille.
huomio! älä koske kuumiin pakoputkiin, jäähdyttimeen tai muihin moottorin kuumiin osiin, koska voit refleksinomaisesti vetää kätesi pois kuumasta esineestä ja vahingoittaa muita moottorin osia.
TESTAUSMENETTELY
anna moottorin käydä noin 15 minuuttia, kunnes se saavuttaa normaalin käyttölämpötilan.
sammuta moottori. irrota kaikki sytytystulpille johtavat johdot (yksi kerrallaan) ja merkitse niiden liitäntäkohdat myöhemmin oikeaa liitäntää varten.
käännä kaikki sytytystulpat yksi kierre löysemmäksi ja puhalla paineilmalla tai renkaantäyttölaitteella likaa pois sytytystulppien ja tiivisteiden ympäriltä. aseta ne puhtaalle, tasaiselle pinnalle siinä järjestyksessä, jossa ne poistettiin. tämä auttaa myöhemmin osien kokoamista.
irrota ilmansuodatin ja lukitse se auki-asentoon kaasuttimen kaasulevyn enimmäismäärään asti. irrota korkeajännitekaapeli jakotukin keskeltä ja maadoita se. irrota elektroninen sytytysjärjestelmä irrottamalla elektroninen sytytysmoduuli tai poistamalla akun puristin jakajan kannesta. (SISÄÄN
Ford V-8 ja V-6 mallit, irrota akun kaapeli jakajan kannesta.
Pujota sytytystulpan sovittimen putki sytytystulpan reikään. Kiristä vain käsin - ÄLÄ KÄYTÄ AVAINTA!
Pyöritä sitten moottoria vähintään 4 puristusiskua tai kunnes paine ei enää nouse mittarin asteikolla.
kirjoita muistiin painelukema ja toista toimenpide kaikille muille sylintereille.
TESTITULOKSET
Normaalissa sylinterissä mittarin neulan tulee liikkua ylöspäin jokaisella vedolla, kunnes se saavuttaa huippunsa. Kaikkien sylinteritulosten on oltava moottorin valmistajan antamien eritelmien mukaisia, eivätkä ne saa vaihdella sylintereiden välillä enempää kuin 10 %.
Jos mittarin neula ei liiku ylöspäin normaalisti tai jos se pysyy samassa asennossa muutaman vedon ja alkaa sitten liikkua ylöspäin, on sylinterissä jumiutunut venttiili.
Jos puristuspainelukema on huomattavasti korkeampi kuin moottorin valmistajan ilmoittama, sylinteriin on kertynyt huomattava määrä hiiltä.
korkeamman lämpöalueen sytytystulpan käyttö voi joskus auttaa korjaamaan tämän ongelman.
Jos kahden vierekkäisen sylinterin lukema eroaa 20 psi tai enemmän muista sylintereistä, sylinterinkannen tiiviste on vaurioitunut. Molemmissa sylintereissä voi olla vettä ja/tai öljyä.
Jos testitulokset ovat alhaisia ​​tai epätasaisia ​​sylintereiden välillä, kaada teelusikallinen SAE 30 -öljyä jokaiseen sylinteriin ja testaa uudelleen. Jos tulokset kasvavat merkittävästi, se johtuu väärin istuvista tai kuluneista renkaista. Jos testitulokset pysyvät samalla tasolla, ongelma johtuu viallisista venttiileistä.
Kytke kaikki sytytystulpan johdot takaisin oikeassa järjestyksessä. Liitä toisiokäämin johto jakotukkiin ja palauta kaasuttimen kaasu alkuperäiseen asentoon ennen kuin käynnistät moottorin uudelleen.