motul 8100 eco-lite 5w30 5l täyssynteettinen

44,40€
63,50€ -31%
Toimitusaikaa kotiin 3-4tp
Lisää ostoskoriin
ID-numero: 486576
Koodi: 050 674*108214
Brändi: Motul
https://i.ak24.ee/mf/medium/motul.jpg
Motul 8100 Eco-lite 5W-30 
polttoainetta säästävä bensiinimoottorin rasva
100% synteettinen

100% synteettinen polttoainetta säästävä moottoriöljy, joka on erityisesti kehitetty uusimpien bensiinimoottoreille joka on joko looduslikult aspireeritud (ilma turbota) tai turbolla, kaudse tai suorassa ruiskutuksella. joka on suunniteltu matala hõõrdejõuga ja  matala HTHS-i tasemega (korkealla lämpötilassa korkea nihkejõuga) viskositeetti (≥ 2,9 mPa.s) öljy käyttöön.

sopii nykyaikaisille bensiinimoottoreille, mikä tarvitsevat viskositeetin luokan 30 ja kütusesäästlikku voiteluöljy (API SP-RC, API SP ja / tai ILSAC GF-6a standardit).

hyväksytty GM-dexos1 ™ GEN2 kaikkien uusien GM-ga bensiinimoottoreille, mikä sitä luba tarvitsevat: BUICK, CADILLAC, CHEVROLET, GM, GMC, OPEL ja VAUXHALL.
soveltuu katalüüsmuunduritega.
sitä tyyppinen öljy voi joissakin moottoreissa käyttöön ei sobida. Kahtluse tapauksessa lukekaa käyttöohjetta.

standardit 
API  SP-RC
ILSAC GF-6a
suorituskykyluokitukset 
GM dexos1 ™ GEN2 numeron D10577HI011 all
tekniikan taso CHRYSLER MS-6395
FORD WSS M2C 929-A / 946-A / 946-B1
GM 4718M / 6094M
FIAT 9.55535-CR1
suositukset 
bensiinimoottorit: ACURA, CHRYSLER, DODGE, FORD, GENESIS, HONDA, HYUNDAI, INFINITI, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, TOYOTA, FIAT…
API SP-standard on API SN-i nõuete ja kaikkien endiste API-dega täysin takaisin yhteensopiva. API SP-RC "ressursside säästmise" määrittely on  vieläkin nõudlikum kun varasemad.
API SP voiteluaineet takaa erinomaisen oksüdatsioonikindluse, parema ladestiste suojaa, moottorin puhtauden, kulumisenesto suojaa ja parema suorituskyvyn kylmän lämpötilassa.
lisäksi sille, et yhteensopiva on tagasiulatuv, võrrelges API SP-standardiga API SN ja API SN Plus
tarjoavat suurempaa suorituskykyä ja lisää suojelua LSPI (Low-Speed Pre-Ignition - Madalapöörde detonatsioon ) eest myös pienemmän koolla suorassa  ruiskutuksella turbolla bensiinimoottorin tapauksessa.
ILSAC GF-6a  mikä tugineb Luokituksille  API SP on viskoossusastme 20 voiteluaineiden standardis vielä karmim, varsinkin polttoainesäästön osas. vaatimukset matala
viskositeetilla rasva "polttoainesäästön" poolel, mutta myös pidemmät õlivahetussvälbad on suurendanud  mäntien / renkaiden puhtauden, tiiviste yhdensopivuuden ja alennettu fosforisisalduse järeltöötlussüsteemide varten  vaatimuksia vieläkin. ILSAC GF-6a määrittely takaa moottorin täiusliku suojaa kun käytetään bensiini, mikä sisältää jopa 85% etanooli (E85).
GM dexos1 ™ standard sopii kaikille GM-bensiinimoottoreille alkaen 2011. vuosi mudelist
alkaen tästä ajast, kun vajate hyväksytty dexos1 rasvaa (paitsi hooldustööde varten Euroopassa). määrittely GM dexos1 ™ on tarkoitettu käytettäväksi bensiinimoottori ja korvaa GM-LL-A-025, GM 6094M ja GM 718M. GM dexos1 ™ on tagasiulatuvalt yhteensopiva myös 2011. aastale aikaisemmin valmistettu  bensiinimoottorilla ajoneuvoja varten.

GM on ulos töötanud oma dexos1 ™ standardi, et öljyt tagaksid korkea lämpö- vakavuuden ja
kindlustaksid erinomaisen kestävyyden myös korkeissa lämpötiloissa, et välttää musta mudan ja viskositeetin suurenemist mikä  põlemisjääkidest syntyvä noki voi luoda.
suorasuihkutuksella turbolla bensiinimoottoreissa on põlemiskambrites teatav juhusliku esisytytyksen muodostumisen vaara. sitä tyyppinen juhuslik ebaharilik palaminen on samanlainen kuin palotilasta tuleva metallilise müraga  ja sitä seostatakse joskus lyhyt energiakaoga.
se nähtus, jota kutsutaan matala nopeuden esisytytyksen LSPI, tai myös melu, jättää polttokammiossa erittäin paljon paine tõuse, mikä voivat aiheuttaa männän vahinkoja ja lõppkokkuvõttes -
moottorin hävinemist.  uusimman sukupolven pienten bensiinimoottoreille, joka on varustettu otsesissepritsesüsteemide ja turbolaaduritega on GM ulos töötanud standardi dexos1 ™ GEN2 , jotta varmistaa niiden bensiinimottorien täydellinen terviklikkus ja elimineerida niiden ebanormaalsete põlemiste vaara.

sekä suojaa API SP-standard sitä LSPI nõuet täydellisesti, et  täydellisesti suojella
suorasuihkutuksella turbolla bensiinimoottoreita.

muutaman tootjad tarvitsevat oma uusimpiin bensiinimoottoreille API SP-RC, API SP, API SN, SNRC, SN Plus ja ILSAC GF-6a tai GF-5 rasvaa, jotta varmistaa max. suorituskyky ja
kestävyys. CHRYSLERi määrittely MS-6395 (GF-4 taso), FORD WSS M2C 929-A (GF-4
taso), FORD M2C 946-A (GF-5 taso) ja FORD WSS M2C 946-B1 (GF-5, SN-RC ja SN Plus
tasemed) kajastavad sedalaadi vaatimuksia.

FCA grupis (Fiat Chrysler Automobiles) peegeldab FIAT-i määrittely 9.55535-CR1 sitä CHYSLER MS-6395-e luokituksen Fiatil.

muut näited MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 võimalikust kasutamisest valmistajien varten, jotka etsivät polttoainesäästön : HONDA, SUBARU ja TOYOTA bensiinimoottorit.
MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 täyttää kaikille heille erittäin vaativille jõudlusnõuetele
ja GMi poolt nimitetty kestävyys, mukaan lukien varsinkin dexos1 ™ standardi varten, täydellinen yhteensopiva
biokütustega, esimerkiksi vedelgaas (veeldatud naftagaas LPG), surumaagaas (surugaas CNG) ja
bioetanool (kun jaamas saatavissa), kun käytetään etanoli-biokütust segu suhteella jopa 85%
(Bioetanool – E85).

MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 tarjoaa korkeita voitelevuutta,  kulumiskaitset ja korkeita
temperatuurikindlust paremmaksi kontrollitavaks õlikuluks, parantaa öljy virta ja käynnistyksellä
öljynpaineen nopeamman suurenemise, nopeamman soojenemise, nopeamman käyttölämpötila saavutamise ja polttoaineenkulutus languse.
ympäristöystävällinen, sitä tyyppinen öljy mahdollistaa vähentää polttoaineen kulutusta ja jonka ansiosta johtaa kasvuhoonegaaside (CO2) heitkogused minimiin.

Õlivahetussintervall: vastaavasti valmistaja soovitustele.
MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 saab sekoittaa synteettisten tai mineraalõlidega.
ennen käyttöä lukekaa aina ajoneuvon käyttöohjetta tai käsiraamatut.