Lataa akkutesteri bat508, 12v

40,50€
Toimitusaikaa kotiin 3-4tp
Lisää ostoskoriin
ID-numero: 1143811
Koodi: 007950007020
Brändi: Magneti Marelli
https://i.ak24.ee/mf/medium/magneti-marelli.jpg
saatavana 1kpl. BAT508 digitaalinen kuormitustestari

007950007020
VAROITUS - RÄJÄHDISTEN KAASUJEN VAARA
1. Työskentely lyijyakkujen lähellä on vaarallista. Paristot
tuottaa räjähtäviä kaasuja normaalin käytön aikana. Tästä syystä erittäin
On tärkeää lukea huolellisesti ennen testerin käyttöä joka kerta
käyttöohje ja noudata myös akun valmistajan ohjeita.
2. Noudata näitä ohjeita vähentääksesi akun räjähdysvaaraa
sekä akun valmistajan ja valmistajan julkaisemat tiedot
laitteet, joita aiot käyttää akun lähellä. Huomioi varoitukset
sijaitsee näissä kohteissa.
12 V AKKUANALYYSI - Napsauta "ENTER" ja odota 10 sekuntia
ladata.
Lataa testitulokset:
1. OK (VIHREÄ LED): Akun kapasiteetti on hyvä. Se voi olla täydellinen tai ei
ladattu täyteen. Määritä lataustila tarkistamalla paino
oikein (käyttämällä hydrometriä). Jos tiheys on pienempi kuin täynnä
ladattu, tarkista järjestelmä mahdollisten järjestelmäongelmien varalta
ladata tai tyhjentää sähköä. Lataa akku täyteen.
2. OK MUTTA HEIKKO (VIHREÄ + KELTAINEN LED): Katso vertailutaulukko
mittarin kannen kuormitustestitulos nähdäksesi, onko akku latautunut
onko "OK" vai ei. Jos se on "OK", siirry ylöspäin tilaan 1 "OK". Jos kyllä, niin ei
on siirtyä tilaan 3 "HEIKKO".
3. HEIKKO (KELTAINEN LED): Akun kapasiteetti ei ole tyydyttävä. Akku
voi olla: (1) vaurioitunut tai (2) osittain purkautunut. Selvittääksemme, mitä meillä on
käsitelläksesi, sinun tulee tarkistaa ominaispaino. Jos se on yli 1,225, akku
katsotaan vialliseksi. Jos tiheys on alle 1,225, lataa
akku ja testaa uudelleen. Jos solutiheyden ero on
yli 0,025 (25 pistettä), soluissa voi olla ongelmia. Jos
lataus ei muuta tiheyttä ennen kuin se on ladattu täyteen, akku on
joko sulfatoitunut tai menettänyt aktiivisen materiaalinsa.
4. HUONO (PUNAINEN): Akku saattaa olla viallinen (esim
linkki).
5. "cb" digitaalinen koodi LED-näyttö:
a) Kun akun jännite on alle 12,3 V, LED-näyttö tulee näkyviin
"cb" (akun lataus = akun lataus). Lataa täyteen
akku ennen testiä. Kun lataus on valmiina, odota 15-30 minuuttia
minuuttia, kunnes jännite tasaantuu ja suorita kuormitustesti. Jos on luettavaa
edelleen alhaisempi kuin 12,3 V "cb" -lukema, paristo tulee vaihtaa välittömästi
muuttua.
b) Jos akun jännite on yli 13,2 V, LED-näyttö tulee näkyviin
"cb" (Lataa akku) näkyy näytössä. Testin aikana
lataa kytketty akku ajoneuvoon, sammuta moottori ja
sytytä ajovalot sekunniksi odottamaan, että akun jännite laskee
alle 13,2 V, sammuta sitten ajovalot testauksen ajaksi
akku.

c) Akussa on jännite, joka on suorittanut latausjakson
epävakaa. Siksi on suositeltavaa odottaa 15-30 minuuttia, kunnes jännite laskee
alle 13,2 V ennen kuormitustestin suorittamista.

Jos kuorma viittaa huonoon akun kuntoon, anna sen käydä
vakauta muutama minuutti ja tarkista avoimen piirin jännite
volttimittari. Tämä on hyvä indikaattori akun latausprosentille.
Akun katsotaan olevan ladattu, kun se näyttää 75 % tai enemmän. jos ei
läpäissyt kuormitustestin 75 % latauksella, pitäisi vaihtaa. Jos
akku on 75 % ladattu, se tulee ladata ja ladata uudelleen
kuormitus testattu. Jos se epäonnistuu testissä uudelleen, se on vaihdettava.
Seuraavat latausarvot koskevat 12 V akkua:
JOTOKÄYTTÖJÄNNITE VAPAUTUSPROSENTTI
11,7 V tai alle 0
12.0 25
12,2 50
12,4 75
12,6 tai enemmän 100:sta
LATAUSJÄRJESTELMÄN TESTAUS - kuormitustestin jälkeen
1. Jätä testerien liitännät akkutestien mukaisiksi. Klikkaus
"ENTER" tässä vaiheessa. "LED TEST-CHARGING" syttyy.
2. Käynnistä moottori ja anna sen lämmetä käyttölämpötilaan.
3. Anna moottorin käydä nopeudella 1200-1500 rpm. VAROITUS: Pysy kaukana
liikkuvat moottorin osat.
4. Lue arvo mittarista. Lukema näkyy punaisella LED-valolla
latausjärjestelmässä oleva ongelma, joka aiheuttaa akun alilatauksen (alla
13,6 V) tai akun ylilataus (yli 14,8 V). Katso - volttimittari.
KÄYNNISTYSTESTI (12 AJONEUVOA)
Tämä testi määrittää käynnistysmoottorin liiallisen virrankulutuksen, mikä vaikeuttaa käynnistystä
lyhentää akun käyttöikää. Tee sitten akun kuormitustesti
varmista, että akku on HYVÄ.
MOOTTORIN TÄYTYY OLLA NORMAALISSA KÄYTTÖLÄMPÖTILASSA
1. Kytke negatiivinen (musta) napa vaihteeseen
negatiivisella (NEG, N, -) akulla.
Liitä positiivinen (punainen) napa positiiviseen napaan (POS, P, +)
akku. Liikuta klipsiä edestakaisin jumalan tähden
Sähköliitäntä. Älä napsauta "ENTER".
2. Sammuta järjestelmän sytytysvirta, jotta auto ei käynnisty.
3. Käynnistä moottori ja huomioi käynnistysjännite.
4. Lukema 9 V tai vähemmän osoittaa liiallista virrankulutusta. Se voisi olla
johtuu huonoista liitännöistä tai vaurioituneesta käynnistysmoottorista; tai
akku on liian pieni ajoneuvon tarpeisiin.